after christmas.

julafton 2009 är över.
och här sitter man om snart några dagar inne i år 2010. vad kan detta år betyda för mig undrar man.
jag hoppas på bra överraskningar, bra vändpunkter och framför allt ett år fullt av kärlek, skratt och glädje.
dock tvivlar jag inte alls på det.
jag känner att år 2010 är ett bra år. de klingar bra med tanke på att jag blir 22år. shit.
vad har hänt med livet, det bara sprang ifrån mig sedan jag var 18 men inte är jag bitter för det inte.
de är väl nu livet börjar när man blir äldre.
det sanna livet.
fick mig finfina julklappar iår även om jag tycker det var alldeles för mycket med tanke på vad jag har fått :)
men nu är jag iallafall ägare av en superbil golf!
har även börjar fundera eller jag har väl funderat ganska länge på mitt val att lämna umeå och komma hit till funäsdalen. det är inte alls som sist jag bodde här.
positivt och negativt. mest negativt.
lämnat umeå från ett kanonjobb, bra arbetskamrater, superlägenhet och fin pojkvän (dock hade han dragit iallafall så ensam hade ja varit där med)
till ett rum nere i källaren, med spindlar och silverfiskar.  en smal säng som gnekar och ger mig ryggvärk.
ett rum som tidigare var glädje och jäklaranama är nu mest bara en negativ plats för tankar.
men jag ska inte tänka i dom banorna.
detta kommer bli en bra säsong, jag ser redan bättre på vintern än för några dagar sedan.
jobbet går bättre, har träffat mattias nyss och lugnet kanske börjar lägga sig litegranna.
det är mest bara inse i hjärnan att de är så här de är  nu.
jag har själv valt att sätta mig i denna situation och då är de mitt eget ansvar att göra någonting bra utav det också.
snart är det 5maj och då återvänder jag med stort bagage av roliga minnen och pengar på kontot och ett ÄNNU större leende med tanke på vad som väntar mig.
"du kanske har mognat lite". det tror jag också, de händer ändå rätt mycket med en människa på två år.
sist jag bodde här kom jag direkt från skolan och allt var fortfarande nytt.
nu har jag bott ensam i en egen lägenhet, fått en riktig pojkvän som jag gillar massvis, jobbat självständigt på cafeet på universitetet i 1,5år.
det känns.
och snart drar vi igång med svettis och friskus flera gånger i veckan så då blir inte fritiden och framför allt tid att tänka och grubbla en massa mycket mindre och de känns bra.
sen har jag moa här som gör mina dagar glada även om jag kanske har dåliga dagar ibland.
men man behöver sånna dagar också! <3
pussss

Kommentarer
Postat av: Jennie

HJärta mitt, jag känner precis som du. Tror man är lite rädd för att växa! Men samtidigt så kan vi aldrig få tillbaka det vi haft och jag tror att det är det man får lära sig att leva med! Kommer hem i mitten på mars då ska vi säla och dansa!! PUSS!!!

2009-12-26 @ 19:41:29
Postat av: Moa

Jag älskar att förgylla dina dagar och turkifiera dom lite mer :) Du är en riktig pärla! puss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback