vilken dag!

haha, oja nu ska ni få höra allt här.

Dagen började med att jag vaknade som vanligt halv 10.. eller jag vaknade iofs av väckarklockan eftersom jag och sandra skulle till backen och åk lite.
så vid halv 11 kom vi oss iväg efter många om och men me våra bilar och skrapande och försök till dörröppningar..
sandra oit min vän kommer ju från törboda. och är väl inte världsvan på snowboarden och jag är ju faktiskt ingen snowboardmästare eller lärare för den delen men ja tycker de gick bra!
RIKTIGT bra sandra!
första åket tog ungefär en timme och sen jäklar andra åket tog inte alls lång tid!;) många härliga vurpor och slängningar fick ja då mig iallafall se, och de slutade me att vi fick ta av oss brädorna och gå tillbaka till bilen iallafall!
men som jag säger, allt åkande är positivt, även omde bär åt skogen!:D

sen for vi tillbaka hit till hotellet för ÖP skulle fota jag och cilla i restaurangen så vi gick dit.
blev fotade åt och gick tillbaka.
sen kom vi på superiden att gå ut och vandra på fjället och vi fick vägbeskrivning av Anna i köket på en jättemysig väg att gå på.
de började bra. vi hittade en parkering, ett skidspår och efter ett tags vandrande en skylt men olika avstånd.
funäsdalen - 1mil tänkte vi kändes ju kanonbra!
då kunde vi ju gå tillbaka till funäs och sen ta en annan bil och köra å hämta hem volvon.
lättare sagt än gjort.
de började bra.. sen kom lite korsningar och tillslut gick vi bara efter ett slitet skoterspår och efter många långa minuter så var allt vi gick efter ett harspår!
HAHA! men vi gick och gick och gick och de tog typ 2timmar bara att vandra runt i skogen tills vi såg en bil!
EN VÄG och vilket glädjetjut!
men den lilla biten upp till vägen var verkligen svettigt!
först var de djupsnö upp till midjan så vi kröp nästan hela vägen och sen kom en bro.
en översnöad bro med typ 4små timmerstockar som vi fick balensera oss över och de kändes lite ballt.
typ lite gladiatorerna över oss där.
sen bara sprang vi till vägen och kastade oss på de stora snövallarna längst vägen och låg där och pustade ut.
kan tänka mig hur bilarna som såg oss tänkte.
två tjejer ut ur skogen helt nedsnöade från ingenstans.
haha! så vi kom iallafall ut på vägen typ en bit nedanför bilen.. eller en bra jäkla bit och de var bara uppför tillbaka till bilen så vi valde att gå tillbaka till byn iaf för de var ju nedför.
men de kommer mera.
vi gick och sen tyckte sandra att vi skulle ta skoterspåret så vi kom ut på sjön istället för de kändes ju så kort sist vi åkte där me skotern.
mm verkligen kort! haha not tror vi gick i evigheter och de började bli mörkt ute och de var riktigt tungt i benen må jag säga.
trött och kall kom vi iallafall fram till sjön och sen var det bara sjön över och persbacken och sen var vi tillbaka in the träsk!
TRÄSKET! ikväll älskar jag dig.


mm, men vi hade jättemysigt.
fast nästa gång ska vi nog hålla oss efter de riktiga spåren;)
tack för en bra dag!

fler sånna ska vi ha här nere!
synd bara man inte har några längdskidor faktiskt, finns riktigt fina spår här.




nej nu måste jag sova.
börjar mitt kvällsmaraton imorgon.
puss!

puss!


image198

image199

image200


oja! vilket underbart väder de ha varit idag! KANON!

godnatt alla mina kära!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback