mitt år 2007

image168


blev så sugen på att göra ett litet kollage på mitt år 2007 också.
först och främst min student. härliga student och underbara klass!  sen gick jag på bal med pontus.
tyvärr avskyr jag varje bild på mig men denna bild bju jag på.
Sen drog jag och två av mina underbaraste vänner ner till Öland och skulle jobba. och vilken totalflopp det blev må ja säga. men vi fick några nya vänner på köpet så de gick ann!
sen hann vi bara hem så drog jag och cecilia strået till funäsdalen och började där 1Juli och jobbar där fortfarande fram till maj. och i början på oktober drog vi i personalen iväg till hitra /norge på en fiskresa men dock låg jag inne nästan hela tiden i magsjuka/sjösjuka och påvägen hem också åksjuk så någon höjdare vare väl inte, men vi hade de bra annars och fick äta räkfrossa inne på fastmark också.
Hmm... I början av året drog jag och min syster iväg till Åre och såg Anja Pärsson kamma hem guld i superg/storslalom. ett minne man aldrig glömmer när dom drog igång vågen genom publiken.

sen när jag ser tillbaka på 2007 har det varit absolut inte mig till fördel. har haft en massa otur och otur må ja säga men jag sitter ju här och ler fortfarande så de blev godkänt iallafall!
vi drog iväg i maj också till Stockholm med klassen, då åkte jag tåg för första gången på 18år. och sen så åkte vi bara veckorna senare till öland och den resan tog 25timmar så rätt less är man fortfarande.
haha men resorna fortsätte och som sagt så hamnade vi i funäsdalen.
Jag och Cecilia var också i Saxnäs över påsk och jobbade 3veckor, och vilka tre veckor!
vi åkte längdskidor ( i ca 30min) och sen så fjällvandrade vi och de var jättemysigt!

och i funäsdalen har d bara varit underbart mycket, jag och sandra oit gick på fjällvandring en hel dag på skarvarna och de var sjukt fint! och nu har vi testat alla backar med snö och de går inte av stapel heller!

rätt mycket har säkert hänt under 2007 som man bara inte kan minnas.
i början av året siktade jag på att utbilda mig till badvakt men fick avbryta efter en olycka som hände mig och från det så framkom de att jag har en hjärtsjukdom och jag blev sjukt observant mot allt.
de är jag fortfarande bara att nu ett år senare har jag nästan lärt mig leva med det.
jag har dock inte återkommit till träning och sånt men jag antar det tar ett tag att anpassa sig och våga släppa saker psyktiskt i huvudet. de är ju där allting sitter säger dom.
vad mer?
tog bort ett födelsemärke på låret i augsti som började spöka och sen sprack låret på mig någon vecka senare så jag fick sy ännu mera och nu har jag ett superfult ärr på låret. (som inte går att missa) och veckorna senare blev jag jättedålig och blev skjutsad till sjukan av mina tjejer och då sa läkarn att de bara var mitt hjärtproblem som spökade så jag satte mig på bussen ner till mor och far i orsa och fick åka till akuten där istället och få medicin för ja hade en allvarliga halsinfektion som dom andra läkarna bara dissat.. bläääääääää
och sen när jag jobbade kväll en kväll flög det ner en geting i skjortan på mig när jag stod och tog en beställning men jag knep ihop och han stack mig två gånger innan jag bad om ursäkt till mina gäster men jag gatt gå.
HAHA! och de roliga var att han bet mig precis på samma ställe som getingen gjorde under min studentvecka då jag fick åka till sjukan för jag var full och bara grinade.
allt detta tror vi är för jag bor i nummer 13 i träsket. rätt oturssäkert.

sen en annan sak jag inte släpper ur huvudet är min och cillas kväll på bocken.
shotsflaskor 250:- /minst 30cl sprit.
och sen minns jag inget mera. dagen därefter vaknade jag upp i en grön säng! HAHA gröna händeravtryck på kudden/väggen och överallt. filten och min nallebjörn var grön. mitt hår var alldeles stelt och kinderna kladdiga.
man kan ju undra vad jag hade gjort.. Mohaha.
vet att efter det är alla lite skeptiska till att jag dricker xcider grön!;)


och allt detta tillsammans med vad jag tror är min livskamrat! Cecilia Molin! <3
du är en ängel och jag hoppas du håller dig inom en viss räcklighet hela mitt liv!
för som sagt, du är inte en vän längre, du är en självklarhet!



och sen alla andra! tack för ett underbart år!
PUSS! vi ses ännu mera detta år!




Kommentarer
Postat av: jennie

men annnaaa, du glömde helvetets morgonen ;)

2008-01-04 @ 12:50:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback