mitt liv och min tisdag.

Dear Blogg.

Idag är det Tisdag. fettisdagen och jag minns inte att jag åt någon semla förra året, vilket jag har för mig ganska rejält att jag inte gjorde? eller så var det året innan?
Iallafall så åt jag en semla idag. en efterlängtad semla.
den var god och innehöll alldeles för mycket mandelmassa men de plocka jag ut.
sandra fick en semla utan mandelmassa och den såg god ut.
sen fick vi i uppdrag att köpa nässpray till therese på apoteket.
så vi gick dit.
sen gick vi hem, hade trist ett tag och sen gick vi upp och ner för vår chefs backe här utanför.
det var härligt med friskluft.
sen packade jag ihop min kartong med skor och skickade tillbaka ett par uggs idag.
de var alldeles för stora för mig.
så de kommer snart ett par perfekta hoppas jag på.
Ja! de var väl roligt att höra?


vad mer kan jag skriva?
måndagsklubben igår.. yes, vi förlorade med ett poäng på musiktävlingen..
förra måndagen spöade vi skit och de var riktigt nära igår också.
drack vatten och sen gick jag hem och sov.
de blev alldeles för mycket för min del i söndags :D haha!
men allt de är glömt nu och de dröjer nog ett tag innan de blir något mer alkoholintag.
ska återuppta min pengasparning och snart nå 65.000 har jag planerat.
sen behöver du inte bli ledsen nu pappa men jag har insett hur dyrt de blir med en traktor för min del så jag kanske ger ett bidrag på en kram eller något om du bestämmer dig att köpa en.
så det lovar jag dig!

hmm, vad har de mer hänt för roliga saker i mitt liv på senaste tiden?

i lördags gick brandalarmet igång här på hotellet.. vaknade typ 03.40 av att de stortjöt.
har precis larmet utanför rummet så de blev inte direkt en lugn uppväckning.
sen slängde vi på oss kläder och sprang ut och hann titta mot hotellet och se hur det storrök en bit bort.
hörde cilla skrika neeeeeeej och sen sprang vi upp mot hotellet, massa människor stod utanför entren och frös (ca -28grader) alarmet tjöt fortfarande och de stod massa människor inne också.
hela taket och receptionen var rökfylld och det kom stora "eldsvågor" ut våran eldstad.
några människor hade antagligen eldat alldeles för mycket och ja.. så är det.
två styckna människor sprang upp och ner, fram och tillbaka och fyllde en kruka och våran vattenkokare med vatten och släkte det.
sen var de inte så mycke mera.
brandkåren kom, vi städade receptionen.
men de finns ju alltid en tanke. tänk om! tänk om de gått någon minut till så hade taket tagit eld.
ovanför eldstaden stod en korg med hö i som hade tagit eld fortare än va vi hade hunnit blinka.
så de var ju tur i oturen vi hade!
kom i sängs igen vid kvart i fem så gott man luktade i håret och jackorna och blä..
sen steg ja upp halv sex och gick på jobbet.
lite trött jag är.
inatt var första natten på länge som jag riktigt sovit ut.
har sagt godnatt till alla tjejer nu så ja ska lägga mig och sova nu när jag skrivit klart.

tänkte skriva ett inlägg på öp också men jag kan ju lika gärna kopiera detta så är de gjort.

sen i söndags åkte vi iväg på personalaktivitet och for å körde skoter på fjälle, men de var så jävla kallt att vi körde bara en sväng sen åkte vi till pinnens i hamra och åt och for tillbaka..
ah sen var de ju söndagsklubben och de gick ju som de gick;)

NEJ! nu ska jag sova!
puss och kram och jag hoppas verkligen min familj kan komma hit v.9!!
ÄLSKAR ER!


  image207


haha! sen tog jag ju denna ubersnygga bild för att visa min systeryster i söndags hur snyggt klädd jag var.
yeeaaah.


Kommentarer
Postat av: Mamma

Hej gumman! Ja då du väl skriver,så blir det en hel roman. Roligt att läsa allt som händer hos er. Hoppas också att vi kan komma! Kram

2008-02-05 @ 21:52:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback