marknan i röros!

Dear Blogg!

Idag steg vi alla upp för att åka iväg på Röros årliga marknad.
de var jättemysigt.
snacka om att flyttas bakåt i tiden flera sekel kändes det som.
folk gick runt i filtkläder och hattar och vi mötte en kille i jättegamla kläder så han såg ut som en .... vafan kan man kalla han?
iallafall! han såg ut att passa in i typ gamla filmer..
haha jättesöt.

vi köpte godisremmar .. de måste man.
sen kollade vi lite och sen for vi hem igen.
nu sitter jag här och ska snart gå iväg och jobba.
jobbar kväll hela helgen... dryyyygt
jag avskyr kvällar ibland.

     
 
för så har vi emelie och cilla i baksätet på statiol efter Norgegränsen.
Vi trodde de skulle vara massa bensin kvar men sen när vi närmade oss Norge så la vi märke till att tanken nästan var tom så vi fick tanka i Norge. Inte alls dyrare i Sverige om man betalar i Norska pengar! ;)
Sen är vi framme i Röros och Cilla försökte orientera oss till Marknan.
Ah.. sen sitter vi alla i en möbelaffär och softar..
mm, that´s life.


 

image217
Sen kom jag hem.. tog en bild så mamma ser hur bra humör jag är på idag.
LÄNGTAR tills om en vecka då ni kommer hit!

<3 <3 <3

image218



puss!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback