tänkte dra lite funäsdalen för er.

 oja, även om jag inte ens varit här ett år så hinner man göra mycket.
jag har hunnit mycket, kanske inte övermycket men jag har hunnt träffa mycket folk som satt sig.

                   
          


oja, så för att göra en historia kort.
kan man säga att, jag har fått massa nya vänner.
varit och fjällvandrat sommar och vinter.
åkt skidor nästan överallt här.
byggt snögubbe med cilla som våran chef senare körde på.
badat många gånger jacuzzi.
druckit tillräckligt med alkohol och mått dåligt ett X antal gånger som inte varit så fräsch ( observera rosa filt i nedre hörnet med gröna fläckar lite överallt )
ätit tillräckligt med glass som ja fått av gbgubben. han är snäll han.
solat och legat i snön och degat på renskinn, göttmos som emelie här säger :)
jobbat häcken av oss mestadels.
druckit ofattbart många scarface (likör 43, midori + mjölk) MUMS
träffat så mycket roliga människor att de inte finns.
övernattat me cilla på ställen som ingen kan förstå. HAHAHAHHAHA
varit i Norge på Rörosmarknan.
varit i Hitra i Oktober och åkt båt, ätit räkfrossa och mått dåligt.
Varit med om första snön här och snart sista också förhoppningsvis.
haft min familj på besök två gånger och de var guldvärt. <3
bränt upp massa av mina kläder i våran förra tvättmaskin.
haft upp cissi från linköping att jobba här tre veckor:) mys!
burit en EKGmaskin en vecka.
Åkte på akuten i Mora för en halsinfektion som hetteduga.
Åkt buss till Orsa ordentligt sjuk, folk undrar nog varför ja var så pass påklädd och skakade tänder när dom satt i shorts och linnen.
Lånat ut våran bil till trevliga billånare och räddade deras semester.
skurit bort en leverfläck som cpat sig och sen sprack såret upp igen så ja fick sy ännu mera, numera bara ett ruskigt fult ärr.
blivit stucken av en geting i skjortan när jag stod och tog en beställning av några gäster.
ätit nötter ett fåtal gånger och fått tagit allergitabletter. brukar alltid undvika men ja trodde inte de fanns de i thaimaten utan förvarning.
köpt bil med cilla <3 och umgåtts hundratals timmar med henne.
kört lappleken massa gånger.
åkt skridskor engång faktiskt.
fått böter på 1200spänn för att ja glömde slå på lysena på upplyst ställe.. hmmmm...
träffat underbara byggkillar och ögongodis att titta på.. oj oj oj
återigen träffat så fantastiska människor som kommer saknas stort.
Cilla, Sandra Oit, Johanna, Emelie, Jennie, Pernilla, Therese, Gunsan, Tomas, Pelle, Ingeborg, Alla jag jobbar med och alla man träffar när man går ut som är helt fantastiska.
Vart på dollastore i sveg några gånger.
skrattat ostoppligt timmvis med cilla och allt
ah, alla människor i hela funäsdalen är helt underbara.

nä, jag vet inte. ja ha varit med om så många saker här att de inte finns.
hade nästan två månader kring jul utan varmvatten och utan värme här nere i träsket.
låg i tjocksockar och underställ.

Kommentarer
Postat av: Cilla

ojjj...vi kommer nog sakna Funäs i alla fall :(

2008-04-11 @ 11:40:54
Postat av: jennie

du glömde vår helvetes frukost det var fan de roligaste jag varit med om! och hundkvällen. och alla dyngkvällar på bocken. ååååååå im gonna miss u!!!

2008-04-11 @ 12:24:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback