som jag har väntat, och längtat.

första spontana känsla: FYFAN VA HÄRLIGT!
jag mår så bra.. äntligen får jag lämna träsket. även om de bara gäller typ två veckor så vilken lättnad.
jag är verkligen tom på energi och en semester skulle inte komma mer lägligt än nu.


cilla står och diskar det sista i disken som vi inte kan lämna.
packningen står redo och startklar vid dörren min.
kläderna hänger på stolen som jag ska åka i imorgon.
allt är redo.


9.00 åker vi till östersund me Inkan som ska hem till tåsjön och i östersund ska vi ju ta me oss våran bil hem cilla :)

så imorgon vid sexsnåret sådär kanske vi är hemma om inte något händer me bilen =P
ska svänga förbi en sväng in i ström också och kolla lite.


ja, men som sagt. en helg i norge.
har ju varit kass i kaggen och spytt i början av veckan och var väl inte allt för pigg men ja bestämde mig ju iaf att följa med på personalresa till hitra.
bilresan dit gick bra och tog fem timmar ungefär. var framme rätt sent men ubersnygga sjölägenheter bodde vi i den natten iaf :) fick ett stort kalas me ost och kex på kvällen och sprit som flödade och skratt ljöd.
gick och la mig iallafall rätt tidigt och sen steg vi upp och for ut me motorbåt ut på storhave och fiska :)
gick bra fast ja fick inga fiskar men cilla fick en väldigt intressant Linda Rosing kopia typ.
en fisk me putande läppar som var inte så smikrande. HAHA ;) sen åkte vi in tillbaka till land och åt lunch, ägg och bacon och då började min sjösjuka sätta in, då hade jag sjösjuka + magsjuka.
sen åkte vi ut till stället vi skulle vara på. Hitra, en öde ö me två stora spökhus på ungefär.
men rätt mysigt om man ser de från något annat håll.
men då började det riktiga skiten. blev ruskigt dålig i magen och låg mest hela kvällen och skakade.
var inte allt för kul och hela situatinen att vara fast på ön var inte kul, men men. kvällen gick ju och somnade gjorde jag också.
vaknade lördagen och mådde hyffsat. magen krampade och mådde illa men de gick varken in eller ut så de gick bra.
hmmm, vad gjorde vi i lördags?
alla for ut och fiskade och sånt men ja låg och sov i soffan helt ensam kvar på Ön flera timmar.
Sen duschade vi i brunt vatten men VARMT vatten och man kände sig ju som en ny människa.
sen åkt vi in me alf (norsk fiskare me snygg stor lyxig båt) och åt räkfrossa.
dock inte de bästa att fylla upp magen me efter en helrensning och fasta i 1½dygn utan mat. men de var trevligt dock var väl inte hemfärden de roligaste.
USCH! jag är sjukt mörkrädd när de väl gäller och vatten är inte alls till min förtjusning så där i havsform och sånt och nu åkte vi båt, utan lyse och allt igenom massa berg och saker efter en gprs allt som allt.
men vi kom hem välbelåtna och sen drack dom några tequila och jag bröt arm med chefen och sånna saker sen sov vi.
söndagen ( idag ) vaknades av ett oväder som hette duga.
skulle åkt en bil tidigare som ja skulle åkt me men eftersom de knappt gick ta sig från ön så åkte vi alla samtidigt senare.
kunde inte blunda alls på vägen hem så nu hade jag sjösjuka + magsjuka + åksjuka och de ska jag tala om för er att de är skit! usch va dåligt .
har fortfarande jättekonstig känsla och blundar jag känner jag fortfarande sjögunget.. så nu skippar jag havet ett bra jäkla tag.


har packat och städat en sväng här hemma och ätit pölsa..  ;P

så imorgon ses vi babes!
puss & kram

Kommentarer
Postat av: Mamma

Ja det är nog tur att du får komma hem en sväng, så vi får sköta om dig. Vi längtar efter dig! Kör försiktigt!
Kram

2007-10-08 @ 06:52:29
Postat av: vanja

Wie Wie, semester - här hör man ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback