alltid är det något nytt man lär sig i världen.

Dear Jessie.


Ikväll har varit både en rolig och lärorik kväll (mhm) och hemsk.
usch, man är verkligen oförberedd och har ingen aning om det händer en olycka.


sätter en gäst i halsen, ja men då har man lärt sig att göra typ hajmanichgreppet. SURE hur gör man det då korrekt?


svimmar en gäst, vad gör man då?
får en gäst ett slaganfall eller en stroke? va gör man?

va gör man vid alla situationer egentligen. jag är inte van vid dessa.

ikväll hände en sån situation och man blir verkligen ställd.

usch va hemskt. och ingen gjorde någonting, alla förlitade sig på att serveringspersonalen hade koll.

vad gjorde jag? stod och höll upp kvinnan från att fall till golvet.


aja... förhoppningsvis blir man väl mer klok nu efter att sånt här har hänt.



MEEN nu till det snuskiga och äckliga och uuuuuuuuusch!!!
de jobbar en karl här... en 40taggare typ.
visst har vi hört historier om att han är äcklig och rör alltid vid tjejer.
ikväll var de visst mig han hade spanat in. stod och knapprade in på babsmaskinen då någon drog mig över ryggen/rumpan. de var han som gick förbi.

blääää och usch.

mycke usch ikväll men de var som sagt lördag. LÖRDAG och alla dagar här är desamma.
man äter inte lördagsgodis längre här, för alla dagar är likadan så de finns inge helg för mig.
helg för mig nu är att man vet, söndagar. är det endast frukost i 6timmar typ sen är det helg. EN ledig kväll åtminstone.
härliga bananer.


ska jobba lunch-kök måndag, lunch-kök tisdag förmodligen för cilla ska vara ledig, hennes föräldrar kommer ner hit en sväng så de blir nog bra.
jag ska inte säga något om att vara ledig heller, låg ju sjuk i fem dagar förra veckan.
de var den semestern de.
ska vara assnabb sen när vi lägger schemat för vintersäsongen.
Jag vill verkligen kunna fara hem över julafton. trist att fira jul här.. uuunket .

men men, ska jobba tills april och spara massvis me pengar och sen när jag har massvis me pengar så ska jag spara ännu mera och göra något kul i mitt liv.
jag tror inte jag kommer vara serivtris hela mitt liv faktiskt.
vet inte om detta är mitt yrke heller. men just nu så är de de och de dug.


mina fötter värker och gör ont och mina händer skakar.
har nyss tagit mig en dusch och det var dagens goda gärning.  det var skönt och varmt.
nu ska jag ta och sova faktiskt för jag börjar ju som sagt sju imorgon.
frukost på söndagar och de blev just jag som är frukostvärdinna tillsammans med cilla.
de är bra, jag trivs med cilla.. .

jag trivs med alla andra här också, sandra är jättehärlig tjej och elin som är här ska hem imorgon och de är synd. hon är bra.

eva tar semester nu i veckan och jenny slutar i slutet av augusti och sandra drar i mitten av september och kvar blir jag och cilla.

oktober, november - lågsäsong men några måste ju jobba då också.

kul med ett tomt träsk. haha.




nää, kvällens låt är faktistk fortfarande:

Snowpatrol - run

Lifehouse - everything


me like alot.



SEN VILL jag bara tillbringa en skål för min underbara syster som fyller 23år idag.
grattis raring och synd jag inte kunde varit där och firat den med dig och tårta.
även om du jobbat till 22 ikväll:) jag älskar dig och saknar dig massvis!
MASSVIS med pussar och kramar från mig.


Kommentarer
Postat av: syster

tack darling! saknar dig så förbaskat me, funderar på att åka förbi dig i helgen ;)ja ringer imorrn, miss ya! kram och puss!

2007-07-29 @ 23:05:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback